ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ! ΤΑ DO ΚΑΙ ΤΑ DON’T!
diatrofi-kata-tou-karkinou
Στην κατηγορία: Οικογένεια
30 Ιανουαρίου 2019 | 11:00 πμ
Ανανεώθηκε: 30-01-2019, 11:00:11

 

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα περιστατικά καρκίνου εμφανίζονται στον πληθυσμό. Η διατροφή είναι αδιαμφισβήτητα συνδεδεμένη με την πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου. Η υγιεινή διατροφή είναι καθοριστικός παράγοντας που μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη του καρκίνου. Διαβάστε πιο κάτω κάποιες από τις διατροφικές συστάσεις που προτείνονται από το Συμβούλιο κατά του καρκίνου.

•Η κατανάλωση 5 μερίδων λαχανικών και 2 μερίδων φρούτων μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος, του λαιμού, του οισοφάγου, του στομάχου και του εντέρου. Παράδειγμα μίας μερίδας λαχανικών είναι ½ φλιτζάνι μαγειρεμένα λαχανικά ή 1 φλιτζάνι ωμή σαλάτα. Παράδειγμα μίας μερίδας φρούτου είναι 2 κομμάτια φρούτου μικρού μεγέθους (όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα και ακτινίδια) ή 1 μήλο ή 1 πορτοκάλι.

•Οι φυτικές ίνες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου. Τα προϊόντα ολικής άλεσης (παράδειγμα ολικής αλέσεως ψωμί, μακαρόνια, κριθαράκι ,άγριο ρύζι κτλ.) είναι υψηλά σε διαιτητικές ίνες. Συνιστάται τουλάχιστον τα μισά δημητριακά από αυτά που καταναλώνονται να είναι ολικής αλέσεως.

•Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ειδικότερα επεξεργασμένου κρέατος, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου. Η κατανάλωση περισσότερων από 120-150 γρ. κόκκινου κρέατος την εβδομάδα πρέπει να αποφεύγεται. Τις άλλες ημέρες συνιστάται η κατανάλωση ψαριού και κοτόπουλου.

•Τα γαλακτοκομικά προϊόντα πρέπει να ενθαρρύνονται ως μέρος μιας ποικίλης και θρεπτικής διατροφής, καθώς είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της καλής οστικής και οδοντικής υγείας. Η ιδανική κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων πρέπει να είναι περίπου 2,5 μερίδες (γάλα και γιαούρτι) κάθε μέρα. Μια μερίδα γάλακτος ισοδυναμεί με 250ml γάλα ή 170 γρ. γιαούρτι.

•Δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά (παράδειγμα κόκκινο κρέας, ολόπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα, κέικ, μπισκότα κτλ.) μπορεί να προκαλέσει αύξηση σωματικού βάρους και συνεπώς παχυσαρκία. Γεγονός που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για διάφορους τύπους καρκίνου (εντέρου, νεφρών, παγκρέατος, οισοφάγου, ενδομητρίου και του μαστού. Τα «καλά λίπη» που συνίσταται να καταναλώνονται (πολυακόρεστα και μονοακόρεστα) μπορούν να εντοπιστούν στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς, στο αβοκάντο και στους σπόρους.

•Το αλκοόλ είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για κάποιες μορφές καρκίνου (καρκίνο του μαστού, του εντέρου, του στόματος, του φάρυγγα, του λάρυγγα, του οισοφάγου και του ήπατος). Η λήψη αλκοόλ συνίσταται να περιοριστεί στα 2 ποτά την ημέρα ή να αποφευχθεί εντελώς, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου.

•Η φυσική δραστηριότητα επίσης μπορεί να προλάβει την εμφάνιση καρκίνου του μαστού και του εντέρου. 1 ώρα μέτριας δραστηριότητας άσκηση ημερησίως (όπως το γρήγορο περπάτημα, το κολύμπι, το ποδήλατο) ή 30 λεπτά έντονης δραστηριότητας (όπως η κυκλική γυμναστική) προτείνεται για την πρόληψη καρκίνου.

Αντιγόνη Χαραλάμπους

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Αlterlife Boutique Κύπρου

Πηγή : Cancer Council

Περισσότερα άρθρα μπορείτα να βρείτε στο http://alterlife.gr

Ποια είμαι
Anastasias World
Αναστασία Φωκά
Συμβουλευτική Ψυχολόγος
Ήρθε η ώρα να συστηθώ λοιπόν, είμαι η Αναστασία, ψυχολόγος, μαμά του Ερμή και της Ίριδας. Μου αρέσει πολύ η δουλειά μου, αγαπώ να περνάω χρόνο με τα παιδιά μου, να μαγειρεύω, να διαβάζω βιβλία, να πηγαίνω θέατρο και σινεμά. Λατρεύω τα ταξίδια, το καλό κρασί, τις συζητήσεις και τις βόλτες με τις φίλες μου. Μέσα από αυτό το blog θα μοιράζομαι μαζί σας τις ιστορίες μου και περιμένω να μου πείτε τις δικές σας.
ODD Sox Greece